Bureau PUUR
zoeken
Bureau PUUR
 
 

Blog

Opvallend nieuws, trends, opmerkelijke zaken, Bureau PUUR blogt! In deze blogs delen we regelmatig onze visie en ervaring met jullie.

Gezellig winkelen…

09.02.2017 | Lisette van de Wijgert

Gezellig winkelen………

Je kunt het afgelopen jaar geen journaal meer kijken of je hoort wel dat er weer een winkelketen het moeilijk heeft of zelfs failliet is gegaan.
Slechte marketing, verkeerde doelgroep of helemaal geen doelgroep, concurrentie van de webshops etc. allemaal mogelijke oorzaken.
Misschien heb ik na mij ervaring vanmorgen wel een andere oorzaak gevonden.

Mijn dochter is een fanatieke danseres en moest danskleren hebben voor een optreden.
Geen probleem zei ik dan gaan we toch winkelen in Eindhoven, gezellig een dochter/vaderdag.
En op een mooie zaterdag vertrokken we naar de stad (zoals we Eindhoven in ons dorp noemen).

Na een half uurtje naar een parkeerplaats gezocht te hebben gingen we met onze zoektocht beginnen. Onderweg had mijn dochter mij al uitgelegd dat danskleren een soort ”hiphopkleren” zijn.
En ik maar wijselijk zwijgen omdat ik dacht dat we een trainingspak gingen kopen.

In de eerste winkel waar we terecht kwamen hadden we meteen de juiste broek gevonden echter niet in de juiste maat. Dus even een medewerker zoeken die ons wilde helpen.
Na even rond gekeken te hebben zagen we drie medewerkers bij de kassa staan. Helaas kregen we geen oogcontact met de dames, Een had voornamelijk oog voor haar telefoon terwijl de andere twee collega’s toch wel een heel interessant gesprek hadden over het wel en wee van de vorige stapavond.

Wat er die avond allemaal was gebeurt, was zeker geen geheim want op 15 meter afstand konden wij horen wie het met wie allemaal hadden gedaan. Aangezien het oogcontact niet lukte ging ik voor poging twee en liep ik naar de balie toe.

Ondanks ik toch geen kleine jongen ben en dat ik de medewerkers tot een meter was benaderd kreeg ik nog steeds geen contact.
Poging drie en vriendelijk vroeg ik: ”goedemorgen dames, kan iemand mij misschien helpen”?

En ja, ik kreeg contact met een van de pratende medewerkers die op haar beurt aan haar appende collega vroeg of ze met die man meekon lopen zodat ze haar verhaal kon afmaken. Met frisse tegenzin liep de dame met ons mee.

Tijdens het lopen vroeg de medewerker oprecht vriendelijk waarmee ze ons kon helpen en daarop vroeg mijn dochter of ze de broek ook een maat groter hebben. De medewerkster was goed op de hoogte van de magazijnvoorraad want zonder na te denken wist ze ons te vertellen dat ze die niet meer had.

Op de vraag of ze dat zeker wist kreeg ik ongevraagd het beleid van de winkel te horen. Volgens de medewerkster werden van alle maten maar twee stuks gekocht zodat er maar weinig in het magazijn is en daardoor meer verschillende kleren in de winkel kunnen hebben. Ze vond het ook een raar beleid maar daar kon ze ook niets aan veranderen.

Daarna gaf ze me de tip van de dag: niet dat ze ging meezoeken naar een andere broek, niet naar een ander filiaal bellen, niet om te kijken wanneer de broek binnen zou zijn als ze hem ging bestellen, niet hoe lang het duurt voor een bestelling. Nee, haar oplossing was: dat we misschien bij een andere winkel meer kans zouden hebben. En vriendelijk wenste ze ons nog een fijn weekend

Op naar de volgende winkel maar inmiddels was onze winkelzin al naar het vriespunt gedaald en we gingen omdat we ook echt de kleren nodig hadden. Maar een ding wist ik zeker, in de vorige winkel zien ze me nooit meer.

Uiteindelijk zijn we voor de kleren geslaagd en heeft mijn kleine meid de sterren van de hemel gedanst.

De grootste winst van de zaterdag, was dat ik een geweldig voorbeeld kreeg van hoe het niet hoort en dat kan ik in mijn trainingen gebruiken. Winkelen, uit eten, recreatie is een beleving en voornamelijk medewerkers zorgen voor die beleving. Zonder die beleving ben je niets meer dan een webwinkel maar dan zonder de irritatie dat je niet goed geholpen wordt, geen parkeerkosten en volop keus.

Goed personeel zorgt ervoor dat we die dingen snel vergeten en plezier hebben in het winkelen.

Dan het gebruikelijke verhaal over Bureau PUUR

 


Reacties:

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben jij de eerste?

Plaats een reactie: